Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Ow1wMZwp Tips Menabung | PruBSN Takaful Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Ow1VzsOe

Tuesday 28 June 2011

Tips Menabung

Hari ini kita bercerita sedikit tentang menabung. Salah satu cara untuk menanam sifat menabung ialah dengan menyimpan duit syiling. Duit syiling je? Ye duit syiling. Ini adalah salah satu cara untuk manabung.

Bagaimana? Kita biasa beli membeli barang dan dipulangkan dengan baki berbentuk duit syiling betul? Jadi apa yang kita perlu buat dengan syiling-syiling ni? Duit syiling ni kita simpan. Jangan gunakan untuk membeli benda lain atau nak cukupkan sen-sen ketika membeli barang. Biar duit syiling ini sampai kat rumah dan kita simpan dalam tabung yang telah kita sediakan untuk duit-duit syiling ini.

Cuba lakukan dan anda akan mendapati anda boleh mengumpulkan berpuluh ringgit atau mungkin ratusan. Yang banyak tu mungkin sebab bayar duit parking dan selepas tu baki semua dalam syiling... :-)

Renung-renungkan dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment